TOP DAG woensdag16-7-2014

16 juli 2014 - Ko Samui, Thailand

Hallo allemaal.

Wat een geweldigde dag was dit ik kan geen negatief puntje bedenken.
Oke eentje dan, hij is al weer bijna voorbij.
Vandaag was het zon, veel bikini's en mooie vrouwen en goed gezelschap. Ik had niets te klagen.

Vanochtend half acht ontbijt iets eerder dan normaal want we werden om 8 uur opgehaald.
We gingen met de boot, ja een snelle boot ging 28 knopen per uur, naar Koh Tao en Nangyuan island.

Eerst anderhalf uur varen voordat we gingen snorkelen. Nou hoor ik iedereen denken, snorkelen is niet zo moeilijk. Ik zal jullie zeggen de Golf van Tailand ligt nu droog en je kan er doorheen lopen. Andy maar vooral ik weten nu hoe zout water smaakt.
Iedereen behalve ik hadden het daarna snel onder de knie, wat een drama dat pijpje in je mond. Volgens mij stond er eentje met een emmer boven om mijn pijpje steeds vol te gooien.

Wat een natuurschoon onderwater zoals vissen in allerlei kleuren en maten. Mooie koralen en diverse soorten planten. Je kwam ogen tekort om alles te kunnen aanschouwen.

Na 2 uurtjes proberen te snorkelen ( Liesbeth: duiken is niets voor pappie) voeren we richting Nangyuan island daar stond een buffet klaar met diverse soorten Thais eten we hebben er van genoten. De kok vroeg of ik er zout bij wilde, ik bedankte hem vriendelijk en zei nee dank u.

We kregen daar een paar uurtjes vrij om ons zelf te vermaken.
Je had 3 keuzes: snorkelen, zonnen of naar het viewpoint gaan.
Fran en Andy kozen voor snorkelen en zonnen.
Ryan en ik zijn naar boven gewandeld. Wat een uitzicht. Kijk maar naar de foto's.
Onderweg nog een slang gezien van ongeveer 60 cm lang en een doorsnede van 2 cm.
Hij vluchtte en niet wij. Daarna naar beneden dat ging een stuk makelijker dan naar boven.
De jaren gaan tellen denk ik.

Daarna nog effe op het strand gezeten en gesnorkeld. Toen was het al weer tijd om te vertrekken naar Samui. Overigens te lang in de zon zitten kan hier niet je verbrand levend, we zijn net nog geen kreeftjes.

Al met al een TOP DAG?

Morgen worden we om 06.00 uur opgehaald en vertrekken dan met minivan, boot en daarna touringkar naar Khoa Lak dit ligt ongeveer 450 km naar het westen toe. We arriveren daar circa om 15.30 uur. Dus weer een echte reisdag.

Ik ga stoppen moet me tas in pakken. Laterzzzzz